
Sponsorwerving
Ook het binden van partijen aan de volleybalsport is een constante missie van de Nevobo en verenigingen. Voor clubs geldt dat je bij bedrijven in de buurt en/of regio de grootste kans van slagen hebt, zeker als ze de vereniging kennen en/of werknemers van die bedrijven bij jouw vereniging spelen. Daarnaast zijn jullie leden ook voor hen potentiële klanten.
Tips & tricks
- Vraag een overzicht van bedrijven uit de buurt op bij de Kamer van Koophandel of traceer ze via Google Maps.
- Verzamel relevantie info over die bedrijven via hun website: zoek naar kenmerken en waarden die het bedrijf met jouw club en/of de volleybalsport deelt. De kernwaarden van volleybal en wat onze sport en haar beoefenaars bijzonder maakt, staan omschreven in het boek ‘DNA van Volleybal’. Download het hier en doe er je voordeel mee!
- Ga na welke bedrijven in de buurt al ‘sportief’ sponsoren; zij hebben al een band met de sport, wellicht ook met volleybal.
- Stel jezelf voor aan bedrijven in de buurt, persoonlijke kennismaking is vaak de ideale eerste stap. Laat informatie achter over je club en de manieren waarop het bedrijf zich daaraan kan liëren (sponsorpakketten). Zorg dat je de voordelen voor de mogelijke sponsor ook in dat document benoemt.
- De KNVB heeft een praktisch 10 stappenplan opgesteld waarmee je direct aan de slag kunt. Download het hier.