Om elke volleybalbehoefte te kunnen vervullen en leden aan boord te houden, zijn een flexibele opstelling én aanbod van je vereniging cruciaal.

Tot aan de Corona-periode nam het aantal sporters jaarlijks toe, en sportten mensen ook steeds vaker. Daarna is het aantal sporters, en ook volleyballers, gedaald. Nog steeds speelt de grootste groep volleyballers bij een vereniging, maar ook wordt er vaak gevolleybald in georganiseerd groepsverband, via school of via een evenement. De vereniging speelt een hele belangrijke rol om mensen aan het volleyballen te krijgen en te houden. Het blijkt dat mensen een sport langer volhouden als in een georganiseerd verband wordt gesport, zo is ook te zien in dit filmpje.

Meer spelers dan leden

Het aantal beoefenaars is bij bijna alle sporten aanzienlijk hoger dan het aantal bondsleden. Zo ook bij ons. Een mooie uitdaging om met elkaar aan te gaan: Kunnen we nog meer mensen interesseren voor en binden aan onze clubs?

Flexibel aanbod is daar een belangrijke in; het verloop binnen verenigingen wordt nu eenmaal steeds groter en tegelijkertijd de roep om flexibiliteit in aanbod harder. Bij steeds meer sportclubs zien we dan ook aanbod ontstaan waarbij je je bijvoorbeeld per blok inschrijft of een strippenkaart koopt.

De meeste mensen in Nederland hebben wel eens ervaring opgedaan met volleyballen. Maar laten we eerlijk zijn: als je de basistechnieken niet een klein beetje beheerst, is het toch minder leuk. Bovendien is het nogal een drempel om te beginnen in een team met mensen die al langer spelen. Start2Volley biedt de mogelijkheid aan volwassenen, die nog nooit eerder hebben gevolleybald, om in 10 weken te leren volleyballen. Voor de vereniging is dit een prachtige kans om andere mensen op een flexibele manier te laten genieten van onze sport. Tijdens de webinar hebben we uitgelegd wat Start2Volley inhoudt en hoe je dit kunt organiseren. Er zijn voorbeelden uit de praktijk gedeeld en we hebben uitgelegd welke voordelen dit jouw vereniging kan bieden.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met
Marc de Haan

Marc de Haan

Accountmanager
Bijgewerkt op