• Publicatie 22-10-2018

Nevobo lanceert ‘WK-campagne’ voor volleybalclubs

Door de prestaties van de Volleybaldames bij het WK in Japan is volleybal hot in Nederland. Hét moment om te profiteren van deze hype voor onze sport.

De Nevobo wil clubs die nieuwe leden willen werven helpen om dit moment aan te grijpen en een sterke ledenwervingscampagne op te zetten. Hiervoor bieden we een aantal visuals en standaardteksten aan die je voor jouw club kunt inzetten. Daarnaast geven we een aantal handvatten en tips mee.

Visuals en teksten

We hebben vijf visuals ontwikkeld die de link leggen tussen de Volleybaldames en kennismaken met jouw volleybalclub. De visuals zijn:

‘Scoren als Lonneke’
'Juichen als Laura
‘Duiken als Kirsten’
‘Smashen als Celeste’
‘Passen als Maret’

Volleybalclubs kunnen de visuals rechtenvrij gebruiken in hun communicatiekanalen en in die van lokale media. Samen met de visuals ontvangen de verenigingen een voorzet voor de teksten die ze kunnen publiceren en verspreiden. Clubs kunnen gebruikmaken van conceptteksten voor lokale media, de clubwebsite en social media. Het document met de standaardteksten vind je onderaan in dit artikel.

Ledenwervingsactiviteit

We raden aan om de campagnematerialen altijd te koppelen aan een concrete laagdrempelige activiteit. Zorg dat er een of meerdere aansprekende momenten zijn waarop potentiële leden kennis kunnen maken met de sport en jouw club. Dat kan een nieuwe activiteit zijn of door één of enkele trainingen als ‘open’ training te bestempelen.

In het document ‘Tips en handvatten ‘Clubcampagne WK Dames’ vind je meer uitleg en handige informatie voor het optuigen van een goede campagne.

Downloads Clubcampagne WK Dames

Tips en handvatten Clubcampagne WK Dames

Visual ‘Scoren als Lonneke’
Visual ‘Juichen als Laura’
Visual ‘Duiken als Kirsten’
Visual ‘Smashen als Celeste’
Visual ‘Passen als Maret’

Standaardteksten Clubcampagne WK Dames