• Publicatie 09-02-2017

Alle eredivisionisten dienen aanvraag nieuwe licentie in

Expertpanel buigt zich over toekennen licenties

Vanaf het seizoen 2017-2018 start de nieuwe opzet van de Eredivisie. De nieuwe opzet moet ertoe leiden dat talenten langer in Nederland blijven, (ex)-internationals terugkeren in de Nederlandse competitie, de aandacht van de media groeit en dat de sportieve resultaten, de publieke belangstelling en het aantal sponsoren toeneemt. Voor 1 februari dienden alle huidige eredivisionisten (heren en dames) een licentieaanvraag in voor de ‘Eredivisie 2016+’. Het onlangs geïnstalleerde expertpanel beoordeelt de aanvragen en brengt advies uit aan de directie van de Nevobo over het al dan niet toekennen van de licenties.

Er is het afgelopen jaar door de huidige Eredivisieorganisaties en de Eredivisieorganisaties in spe veel tijd en energie gestopt in het realiseren van de ambitieuze doelstellingen voor de hoogste volleybalcompetitie in Nederland. Dit heeft ertoe geleid dat alle huidige Eredivisieorganisaties een licentieaanvraag hebben ingediend.

De komende periode worden de aanvragen beoordeeld door het expertpanel en geanalyseerd aan de hand van de licentievoorwaarden. Het expertpanel brengt advies uit aan de directie van de Nevobo. De directie neemt vervolgens het definitieve besluit over het al dan niet verstrekken van de licentie. De Eredivisieorganisaties worden uiterlijk 15 april geïnformeerd of de licentie wordt toegekend.

Op 1 februari 2017 is het expertpanel geïnstalleerd. Dit expertpanel bestaat uit de volgende leden:

- Jaap Boom
- Bert Janssen
- Boudewijn Maas
- Joris Meegdes
- Fokko Spoelstra
- Rene Strijbosch

Naast deze zes leden hebben eveneens de manager wedstrijdwezen en de financieel manager van de Nevobo zitting in het expertpanel.

Over de nieuwe Eredivisie opzet

Lees hier het complete plan

In de strategie die gevolgd wordt, staat het verhogen van kwaliteit en eenduidigheid met een duurzaam karakter centraal. Dit is vertaald in het nieuwe licentiesysteem dat een gefaseerde invoering kent en zowel financiële, organisatorische als sportieve criteria bevat.

De komende tijd wordt er veel aandacht besteed aan de marketingvisie voor de Eredivisie. Gezamenlijk met de Eredivisieorganisaties wordt eenduidig evenementen-, media- en marketingwaarde gecreëerd om aantrekkelijk te zijn voor spelers, publiek en partners.